Cum sa fac fotografii mai bune?

Multă lume mă întreabă asta: „Cum să fac fotografii mai bune?”. Se spune că „cel mai bun aparat este cel pe care îl ai la tine”, doar că nu este chiar așa de simplu. Uneori trebuie să ne mai documentăm, să privim exact ramura fotografiei care ne interesează (fie că ești make-up artist, artist handmade sau chiar fotograf începător).
De la o fotografie, în general, te aștepți să îți transmită un mesaj, trebuie să aibă subiect, să fie încadrată corect, etc. Nu întotdeauna se întâmplă așa, fie că nu știm, fie că nu suntem atenți.
În fotografie este vorba despre lumină, cum? Câtă? De unde vine? Totul poate fi dirijat, aranjat! Lumina este foarte importantă!
Decorul iarăși este unul foarte important și nu trebuie să deții nu știu ce mare studio, ci trebuie să ai un colț care să reflecte și să integreze subiectul tău cât mai bine în peisaj (fie că este vorba de un machiaj, o unghiuță sau un produs).
Fie că faci fotografii cu telefonul, cu au aparat entry-level, semi-pro sau profesional trebuie să te informezi înainte, să cauți exemple și să încerci să le reproduci, trebuie să înțelegi ceea ce faci și ce parametri poți să dirijezi pentru rezultate mai bune (gen diafragma, ISO sau timp de expunere). Internetul ne oferă o multitudine de posibilități de a învăța ceea ce ne interesează. Toată informația este la un clic distantă, trebuie doar să vrem!
          Care să fie primul aparat?
          Mi se cere des să fac o recomandare cu privire la un prim aparat foto. Toată lumea știe că eu lucrez cu Nikon, Nikon a fost și primul meu aparat entry-level, dar în copilărie am avut și Kodak-ul pe film (cu care fotografiam vacanțele la mare sau taberele), dar și un compact de la Sony Cyber-shot( pe care îl dețin și acum chiar dacă nu mai funcționează).

          Recomandarea mea no.1 pentru toată lumea este Nikon, mie îmi place din toate punctele de vedere, cu el m-am obișnuit, pe el l-aș alege de fiecare dată, dar nu sunt nici o persoană cu idei fixe ( ci cu focale fixe – glume de fotografi) și îmi place cu ce vine pe piață și cei de la Sony sau Fuji, Panasonic sau Olympus. Trebuie doar studiată piața, mers și testat la F64 sau oricare alt magazin cu showroom și să alegi ceea ce este mai bine pentru tine.
          Acum pentru vacanțe sunt fan Sony A6XXX(A6000, 6300, 6500), sunt mici, elegante și știu să facă multe, plus că spatele îmi va mulțumi pentru alegere!
         
Ce accesorii sunt necesare unui aparat foto?
          Accesorii sunt multe, mai multe decât vă puteți imagina! Ele trebuie alese în funcție de ceea ce vrem să facem cu aparatul foto. De exemplu, aproape toate aparate foto vin fără memorie internă, iar primul accesoriu pe care va trebui să mi-l iau va fi un card de memorie. Al doilea ar fi o geantă de transport, iar al treilea un blitz extern ( și aici intervine întrebarea „îmi este necesar acesta pentru ceea ce vreau să fac eu cu aparatul?”).
          De aceea spun că aceste accesorii trebuie alese în funcție de necesitatea lor pentru viitoarele voastre proiecte.
          Să fiu mai concret, pentru fotografii de produs ar fi ideal să avem un cort foto care este ca un mic studio foto și putem face în el fotografii chiar și cu telefonul (iar investiția este între 200-500 lei), pentru fotografie de portret avem nevoie de un roundflash (este o difuzie pentru blitz extern, investiție de 200-300 lei), lampa circulară (investiție de 200-1000 lei) sau ringflash (investiție măricică de 1000-1400 lei). De asemenea pentru unghii se poate folosi cu succes un cort foto deoarece are marginile detașabile și se pot baga mâinile pentru efectuarea fotografiei.





          Nu știu dacă am cuprins totul, mereu va fi ceva nespus, dar ca și idei de bază de pe aici se pleacă iar de fiecare dată recomand să se facă și un curs foto de introducere în lumea fotografiei sau de editare foto și aici vă pot face două recomandări: Atelierele ILBAH ( Cursul este introductiv si este ținut de Bogdan Zop, acest curs l-am urmat și eu) sau F64 (Cursul este ținut de Radu Grozescu), ambele cursuri sunt acreditate și primiți diplome la sfârșitul lui. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Iubesc măgarul

Desene animate

OBSESIE !!