N-are rost

Stau de un amar de vreme, căutându-mi de muncă. Am terminat o facultate, am oarecum o experiență de un an în vânzări, dar la orizont tot nu răsare un interviu. Toți spun că suntem în criză, că economia nu prosperă dar sub incidența acestui fapt se ascunde defapt o mare manipulare, prost înteleasă după 89. Pentru mine lucrurile sunt mai mult ca și clare. Tinerii nu au de muncă de aici deducem că nu consumă. După mintea mea consumul redus duce la o blocarea a pieței, cererea este din ce în ce mai mică. Fiind cererea mică, evident nu se mai produce. Nemaiproducându-se este și mai evident că unu sau mai multi, părinți să zicem se vor alătura tinerilor acelora care nu consună. Lărgindu-se grupul celor care nu consumă, fără să ne dăm seama ne avântam cum spun analiștii în cea de-a 2-a criză. Destul de convenabil pentru cei cu putere financiară. Pot manipula mult mai bine resursa umana ajunsă în prag de disperare și dispusă să facă aproape orice pe aproape orice sumă, țintind iarăși destul de evident la un trai decent. Tot ce nu înteleg în ecuațiile astea extrem de încurcate ale societății românești este de ce mai votăm oameni care-și vor doar lor binele. De ce din impozitele și taxele noastre sunt plătiți și duc o viață necomparabil mai bună ca a noastră. Am ajuns într-un punct în care nesimțirea lor ține locul spălării pe dinți dimineața și în care oamenii, alegătorii renuntă la educația copiilor pentru a pune ceva pe masă. Pentru că sincer domnilor aleși ..alegătorii dumneavoastra nu au vrut niciodata să-și trimită copii la Harvard sau nu mai știu eu ce scoală de renume, ci doar au încercat să le asigure extremul ăla de puțin pentru a face scoala aia românească obligatorie.

Revenind la lipsa scolii. Cred că și asta e un aspect destul de piperat în ecuația locurilor de muncă. Vedeți voi, în scoală te formezi, descoperi, etc. iar dacă tinerii nostri nu mai beneficiază de asta normal că ei nu-și mai descoperă talentele, nu-și valorifică abilitățile, ci stau pe internet unde 1 din 10 anunțuri și poze este despre etnobotanice și marijuana. Cei drept e cam înficosător numărul celor care ajung la spital din cauza lor, dar ca de fiecare dată încercați să stârpiți magazile de „vise” în loc să vedeți de unde a plecat problema. Eu am apucat cât de cât să mă formez în școală și am primit o educație care m-a lăsat liber să aleg ceea ce este bine și să mă îndrept oarecum singurel spre valorile pe care vreau să le urmez în viață asta și datorita unor exemple din școală, iar despre mine ar putea fi din 2 în 2 metri magazine de „vise” că nu aș intra în niciunul.
Vedeți voi, de aici se ajunge la lipsa de educație care scade foarte mult valoarea individului în societate și se ajunge la un individ care se multumește cu ajutorul social sau cel de șomaj. Nu-i drept să ne îndreptați spre acolo domnilor, pentru că poporul roman a fost mereu muncitor și inventiv. Mereu am avut performanțe demne de auzit în lume iar voi nu mai vreți sa facem chestiile astea îndreptându-ne spre retardism.

Mai am încă e chestie. Am observat tenta spre golănism a tinerilor, spre infracțiune, spre lucruri rele. Aud mai des replica „Este seara și mi-e teamă să merg pe scurtătură, pot fi atacat/ă!”. Vi se pare normal? Suntem în 2011 iar valorile la care tindem au dispărut.

Vă mai spun ceva, din puțina mea experiență. Când munceam nu mai aveam timp de nimic, mă trezeam, mergeam la muncă veneam frânt și dormeam..a doua zi se relua ciclul. Clar că dacă toți acești infractori ar avea de muncă, în loc să dea în cap pentru 100 de lei ar sta și i-ar munci!

Acestea fiind spuse. Acest post probabil vine ca o frustrare la faptul că nu am loc de muncă, la faptul că vreau să muncesc dar nu am unde, la faptul că rezerva mea de bani se termină rapid și sigur.

Spor la treabă!


Comentarii

  1. Trist,dar adevarat...cu totii suntem nemultumiti,dar nu facem absolut nimic pentru a incerca o schimbare...timp de 4-5 ani ne strigam in gura mare nemultumirile...iar cand vine campania electorala...o punga de conserve cu data expirarii slab vizibila,ori o suta de grame de vodca de cea mai proasta calitate si 3 mici ,oferiti de catre anumiti oameni "binevoitori",ne schimba brusc parerea despre un anumit candidat...eu de ceva ani nu am mai calcat pragurile sectiilor de votare pentru simplul fapt ca nu am pe cine vota,spiritul civic nemaiavandu-si rostul...degeaba ne tot lamentam...ca doar sindicatele isi fac treaba...se duc cu programare...2 ore in fata Parlamentului... si danseaza "pinguinul"...ce mai putem spune...good job...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Ce părere ai despre această postare?

Postări populare de pe acest blog

Iubesc măgarul

Desene animate

OBSESIE !!